
Az óvodás évek alatt a fejlődés minden gyermek esetében más, s mindegyiküknél eltérő tempóban és minőségben alakulnak ki az iskolai tanuláshoz szükséges képességek. Maga az iskolai érettség nem egy adott állapot, hanem az a folyamat, amely során a gyermek idegrendszeri érettsége és a megfelelően fejlett tanulási részképességek lehetővé teszik, hogy a gyermek az iskolai követelményeknek eleget tudjon tenni.
Az iskolára tanulásra ezért már 3 éves kortól „felkészítjük” a gyermeket képességeinek folyamatos alakításával.
Milyen problémák jelentkezhetnek a gyermek fejlődésében?
- Térbeli és síkban történő tájékozódás nehézsége
- Testséma, oldaliság kialakulatlansága
- Vizuális, auditív, taktilis észlelés fejletlensége
- Akusztikus és/vagy vizuális figyelem fejletlensége
- Akusztikus és/vagy vizuális emlékezet fejletlensége
- Gondolkodási képességek fejletlensége
- Nehézség az auditív, vizuális és motoros szerialitás (sorrendiség) területén
- Grafomotorika, szem-kéz koordináció, vizuomotoros koordináció fejletlensége
- Szocializációs képességek fejletlensége
- Anyanyelvi képességek fejletlensége
A kapcsolódó szolgáltatások részletei:

Konzultáció, megfigyelés
Tájékozódok a gyermek fejlődéséről, valamint a problémáról, amelyet a gyermek fejlődésében észleltek a szülők. Áttekintem – amennyiben volt ilyen- a gyermek vizsgálatával kapcsolatos dokumentumokat.

Egyéni foglalkozások
A gyermek képességprofáljához igazodó fejlesztő tevékenységek, játékokok valósulnak meg. A tanulási részképességek fejlesztésén túl konkrét ötleteket adok arra vonatkozóan, hogyan tudják a szülők gyermekük önállóságát, önbecsülését és önfegyelmét is alakítani, amelyek megfelelő szintje az iskolai tanulásnak nagyon jó alapot adnak.

Sakkjátszótér foglalkozások
A komplex képességfejlesztő, tehetséggondozó program Polgár Judit nevéhez fűződik. A gyermekek az 1-2 fős foglalkozások során megismerkednek a sakk játékkal, miközben kiemelt szerep jut a szenzoros fejlesztésnek, a kreativitásnak a stratégiai, logikus gondolkodásfejlesztésnek.
